Bursa ve Gemi Otel

Geçen hafta sonu ilk kez Bursa'ya gittik. İstanbul'da yaşayan biri için yakın yerler kategorisinde iyi bir seçim. Ulaşım için iki seçenek var; feribot ve otobüs. Biz mis denizin üzerinde yolculuğu tercih ettiğimiz için feribotla gittik, yani İdo'yla..

Cumartesi sabah 7.30'da Yenikapı'dan yola çıktık, 1.5 saat sonra Mudanya'daydık. Bu arada şöyle mantıksız bir durum var. Feribot bilet fiyatları sefer saatine yaklaştıkça artıyor, yani standart bir fiyat yok. Tam giderken alayım derseniz ne kadar kazıklandığınızı sonradan anlarsınız. Eğer planınız önceden belliyse erken alın derim.
Mudanya'ya vardığımızda hala sabahın körü olduğu için otele gitmek yerine Bursa merkeze gitmeye karar verdik. Mudanya'dan oraya ulaşım yaklaşık 30-40 dk.

Bursa'da meşhur Ulu Cami'yi ve arkasındaki hanı gezdik, küçük bir Kapalıçarşı gibi. Orda yaşayan arkadaşlarımızla buluştuk ve küçük bir şehir turundan sonra pideli köfte yemeye gittik. Ben bol bol iskenderciyle karşılaşmayı umarken her yerde pideli köfte dükkanı gördüm. Sonuçta pideli köfte de bir nevi iskender sayılır :)

Ben en çok İnkaya'yı sevdim. Burda yaşı 600'ün üzerinde kocaman bir çınar ağacı var. Eni o kadar büyük ki, on kişi elele tutuşursa ancak etrafını sarabiliyor. Ağacın çevresinde bir sürü çay bahçesi ve gözlemeci var. Bir de tazecik yaz meyveleri satılan tezgahlar..

Kalmak için sanırım en iyi alternatifi seçtik. Otantik Gemi Otel'i. Mudanya'da iskelenin yakınında demirlemiş bu gemi, İstanbul Şehir Hatları'nda 46 yıl yolcu taşıdıktan sonra otele çevrilmiş. Odalar çok güzel. Denize bu kadar yakın başka bir otel odası olamaz sanırım. Ayrıca akşam yemeği için restoranı var. Yemekler de çok lezzetli. Bu otele gidin, sabah uyandığınızda denizle burun buruna gelin :)

Pazar sabahı gemide kahvaltının ardından Tirilye diğer adıyla Zeytinbağı kasabasına gittik. Mudanya'dan minibüsle gidiliyor, sanırım denizden de ulaşım varmış. Tirilye'nin güzel sokaklarını dolaştık, eski evler, kiliseler ve camileri gördük. Tirilye zeytini çok meşhurmuş. Zeytin, zeytinyağı ve sabun alabileceğiniz çok sayıda dükkan var. Esnaf da çok sıcakkanlı. Deniz kenarında yemek yiyebileceğiniz yerler var.

Son durak Mudanya içi bir gezi ve bol bol kestane şekeri alma faslı..
Dönüşte İdobus'le Kabataş'a gitmeyi tercih ettik. Aslında önceden böyle bir opsiyon olduğunu bilmiyorduk. Yol biraz daha uzun sürüyor ama evinizin yakınlığına göre de tercih edilebilir.

Bursa güzel bir şehir, gemi otel iyi bir seçim. Bir haftasonuzu oraya ayırın derim :)