Bebekli Marmaris Güncesi

6,5 aylık oğlumla tatile gittik bu yaz. (Tabi ben yazana kadar üzerinden iki ay geçti :) )
Eski özgür tatiller geride kaldı. Bebekli tatil nasıl olur, neler yapmalı diye kafa yorduk baya. Hiç gitmesek mi diye de düşünmüştük ama iyi ki gitmişiz. Hepimize iyi geldi!
Daha önce görmediğimiz bir yer seçtik, Marmaris'e gittik. Marmaris hakkında yazacak çok şey biriktiremedim, pek fazla fotoğraf çekemedim ama bizim gibi acemi anne-babalara bir fikir olur belki diye yazmak istedim.

Ağustosun son, eylülün ilk günlerinde ordaydık. Ona rağmen hava epey sıcaktı. Bebekli tatil için en uygun dönemde gitmişiz. Çünkü fazla güneş ve sıcak bebekler için zararlı. Aynı zamanda denizin de soğuk olmaması gerekli.

Tatille ilgili bizi en çok düşündüren uçak yolculuğuydu. Giderken hafta içi gitmenin avantajıyla uçak boştu. Ana kucağını yanımıza almamıza izin verdiler. Emzirme sonrası bulutlara bakarak uyuya kaldı oğlum. Sıkıntısız tamamladık yolculuğu. Dalaman'a vardıktan sonra tur şirketinin transfer aracıyla 1,5 saatlik yine boş araç konforuyla Marmaris'e vardık. Dönüşte uçakta uyku saati denk gelmedi, sıkıldı. Son 15 dakika biraz ağladı. İnişe geçerken emniyet kemeri takmamız gerektiği için kalkıp dolaştıramadık

Marmaris düşündüğümden çok daha büyük bir yermiş. Çok fazla oteli, barı, upuzun bir sahili var. Gece hayatı renkli. Her tarz müzik yapan mekan bulmak mümkün. Bir çok tatil yerine göre ucuz. Denizi taşlı olduğu için çok sevmedim. Yakın yerlerde çok daha güzel plajlar varmış ama biz bebekle o sıcakta yolculuk yapmak istemedik. Su sporları konusunda da tam bir cennet. Onlardan da faydalanamadık tabi :)

Oteli bir tur şirketinden seçtik; Posseidon Otel. Merkeze yürüme mesafesinde, bebek yatağı var, temiz, denize sıfır. Büyük beklentilerle gitmediğiniz sürece yeterli. Yemekler çok başarılı değil, çoğu otelde olduğu gibi. Kendi plajı var ancak diğer plajlarla yan yana. Yani ayrı bir bölgede değil ama plajın hemen otelin önünde olması bebekli aileler için çok önemli. Günde bir kaç kez odaya gidip gelmek kolay oluyor.

Biz gündüz 12-15 arası dışarda kalmadık hiç, o saatleri odada geçirdik. Oğlumu denize öğleden önce ve akşama doğru soktuk. Suyu çok sevdiği için denize bayıldı. Denizin içinde de şapkasını çıkarmadık ve direkt güneşte tutmadık. Az miktarda güneş koruyucu krem de kullandık. Çocuk doktorumuz güneş yanığının bebekler için çok tehlikeli olduğunu söylediği için çok dikkatli olduk.

Oğlum o dönemde ek gıdalara yeni yeni başlamıştı. Meyveleri otelden ve marketten alarak verdik. Ek gıda döneminin baş tacı cam rendeyi yanımda götürmüştüm. Sebze ve muhallebi için bir iki tane kavanoz mama aldık. Daha yeni başladığı dönem olduğu için çok zorlanmadık ama şu anda 9. ayına yaklaşırken gitsek beslenme kısmı biraz daha zor olabilirdi.

Çok fazla eşya taşımamak için bez, ıslak mendil gibi ihtiyaçları yalnızca yolda yetecek kadar yanımıza aldık. Şansımıza otele çok yakın büyük bir market vardı, istediğimiz her şeyi bulduk.

Akşamları bol bol yürüyüp güzel restoran&kafe keşifleri yaptık. Oğlum yüksek seste uyuyabildiği için oturduğumuz yerlerde de çok sıkıntı yaşamadık.

Özetlemek gerekirse bebekli tatil o özgür zamanlarınızdaki tatillere benzemiyor ama yine de iyi geliyor. Şezlong üzerinde kalın bir kitap devirerek, tembelliğin ve gezmelerin dibine vurarak yaşadığımız o tatillere uzun bir süre ara verdik. Gelecekte tekrar yaşayacağız umuduyla :)