Eskişehir

Uzun zamandır ara verdiğim blog yazılarıma nihayet Eskişehir seyahatimizle dönüş yapıyorum. Öncelikle benim gibi Eskişehir'i görmek isteyen ve gitsem mi diye düşünenlere şunu diyebilirim: Gidin :)

Öğrenciler neden bu şehri tercih ediyor anlayabiliyorum. Eskişehir'de gezerken bir çok açıdan kendinizi güzel ve modern bir Avrupa şehrinde hissedebiliyorsunuz. Şehrin bir çok yerindeki heykelleri (bana en çok yurt dışındaymışım gibi hissettiren), Porsuk Çayı ve Adalar Bölgesi, Odunpazarı evleri, Modern Müzesi, geniş sokakları ile güzel bir şehir...

Yolculuğumuz İstanbul'dan yaklaşık 3,5 saat sürdü. Konumu nedeniyle tercih ettiğimiz İbis Hotel'de 2 gece konakladık.

Porsuk Çayı ve Adalar Bölgesi: Bence Eskişehir'in en güzel ve özgün kısmı. Biz buraya bol bol gelip yürüyüş yaptık, çimlere yayılıp manzaranın keyfini çıkardık. En güzel kısmı ise gondolla Porsuk Çayı'nın üzerinde yaptığımız kısa gezintiydi. Belediye tarafından işletildiği için gondol ve bot turları uygun fiyatlarda.

Sazova Parkı: Çocuklar için bir cennet! İçinde; Masal Şatosu (dışı çok hoş ama içinde pek bir şey yok, dışını görmek yeterli), Hayvanat Bahçesi, Bilim Merkezi & Uzay Evi, Korsan Gemisi ve güzel parkları barındırıyor. Özellikle çocuklar için dolu dolu bir gün geçirme garantili!

Odunpazarı, renkli renkli evleri ve tarih kokan dar sokakları mutlaka görülmesi gereken yerlerden. Bu bölgede birçok müze de var. Atlıhan El Sanatları Çarşısı ilgisi olanlar için güzel bir yer. Odunpazarı Modern Müze (OMM) ise dış kısmından direkt kendini belli ediyor. Binası çok güzel ve müzede sergilenen tüm objeler çok orijinaldi. Burayı ekstra beğendik. Aynı zamanda binada otel ve kafe de mevcut.

Haller Gençlik Merkezi, otelin hemen yanında olduğu için uğradık. Üniversitelilerin buluşma noktalarından biri olarak görünüyor. Bana aynı zamanda çok sevdiğim Atlas Pasajı'nı andırdı. Özellikle görmek için gitmelik bir yer değil ama yakınlarında olanlar uğrayabilir.

En sevdiklerimden yeme & içme kısmına geliyorum şimdi :)

Tabi ki buraya kadar gelip çibörek yemeden olmazzzz. Odunpazarı'nda Kırım Tatar Kültür Çi Börek Evi'e gittik. Çibörek dışında mantısı ve sarması da güzeldi. Bir porsiyonda 5 tane çibörek var, sipariş verirken hesaba katmak gerekli :)

Tatlıdil Köftecisi'ne tavsiye sonucu gittik ve köftesini geçekten çok beğendik. 90 yıl geçmişi olan bir yerde yapılan yemeğin kötü olma ihtimali yok diye düşünüyorum zaten, hakkını da verdi :)

Sempre: Eğer özel bir yemek deneyimi düşünürseniz burayı mutlaka öneririm. Biz çeşit çeşit bir sürü şey denedik ve hepsi çok lezzetliydi. Ayrıca mekanın özellikle açık kısmı çok keyifli. Fiyatlar biraz yüksek ama fiyat, performansı karşılıyor :)

Ayten Usta Aynalı Kahve: Bahçesini çok beğenip tesadüfen görüp kahvaltı için gittik ama umduğumuz hamur işlerini bulamayınca sabah sabah mantı yedik :) Keyifli bir mekan.

Varuna Gezgin Cafe del Mundo, Eskişehir'de ve başka şehirlerde şubesi olan, bir gezginin fikriyle ortaya çıkmış orijinal bir mekan. Dekorasyon ve ambiyans çok güzel ama maalesef yemekler ve servis zayıf.

Biz hediyelik olarak met helva aldık. Bildiğiniz pişmaniyenin helvaya çevrilmiş versiyonu. Tabi seven için güzel. Odunpazarı'nda çok yerde bulabilirsiniz.

Tatilimize eşlik eden Eticin'im ve ailesine sevgiler :)